grudzinscy.pl - aktualności
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 20, kwiecień 2021 08:46
W dniu 19.04.2021 opublikowana została nowa, rozwojowa wersja 2104.0.0 enova365 zawierająca następujące nowości:
Księgowość
- Zaktualizowano formularze, wydruki i schematy eDeklaracji dla deklaracji CIT-8 do wersji 30 oraz załączników: CIT-8/O do wersji 17, CIT-8/BR do wersji 8, CIT/8SP do wersji 5 oraz CIT/8S do wersji 5, CIT-IP do wersji 3 oraz CIT-WZ do wersji 2. Dodano także formularz, wydruk oraz schemat eDeklaracji dla nowego załącznika do CIT-8(30): CIT/KW(1) - Informacja o przychodach, kosztach, dochodzie z przekształcenia oraz podatku należnym w związku z wyborem opodatkowania ryczałtem od spółek kapitałowych.
- Na płatnościach generowanych z poziomu deklaracji CIT-8 poprzez czynność "Przygotuj płatność - podatek art. 24b" zmieniono domyślne ustawienie podmiotu płatności na: Krajowa Administracja Skarbowa Centrum Rozliczeniowe (KAS). Dotychczas ustawiany był Urząd Skarbowy. Dzięki zmianie na płatności w polu Rachunek podstawiany jest indywidualny rachunek podatkowy.
- W konfiguracji procedur VAT, związanych z JPK (Opcje/Ewidencja VAT/Procedury VAT), dodano możliwość wprowadzenia algorytmu ewidencji dla Typu dokumentu sprzedaży VAT oraz Typu dokumentu zakupu VAT.
- Umożliwiono generowanie pliku JPK_WB dla ewidencji bankowych z oznaczeniem Rachunek VAT (rachunków obsługujących mechanizm podzielonej płatności).
Kadry i Płace
- Dodano nowe wersje deklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11) obowiązujące do przychodów osiągniętych po 1 stycznia 2021 roku. W części D została zwiększona ilość parametrów do 12, dotyczących przesunięcia terminu zapłaty podatku. Parametry, dotyczące przesunięcia wpłaty są dostępne na formularzu deklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11) naliczanych za miesiąc grudzień.
- Udostępniono schematy do wysyłki nowych wersji edeklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11), stosowanych za rok 2021 od dnia 16 kwietnia 2021 roku.
- Wprowadzono zmiany w metodzie "Liczba nadgodzin 100 okresowe" wykorzystywanej do konfiguracji własnych niestandardowych elementów płacowych.
Handel
- Zaimplementowano integrację enova365 z terminalami płatniczymi obsługiwanymi przez serwis Polcard. Obecnie integracja działa z terminalami Polcard/Paytel/PeP. Wszystkie terminale obsługiwane za pomocą wariantów protokołu ECR-FT.
- Obsłużono zmianę rozliczenia relacji z dokumentem nadrzędnym poprzez wystawienie korekty do dokumentu podrzędnego.
- Zmodyfikowano definicję XML do eksportu pliku JPK_FA. Dotychczas w przypadku eksportu dokumentów ewidencji niemających odpowiedników w dokumentach handlowych jako numer dokumentu eksportowany był numer dokumentu ewidencji, czyli wewnętrzny numer dokumentu księgowego. Obecnie eksportowany jest numer zewnętrznego dokumentu (NumerDokumentu), jeśli jest wypełniony.
Produkcja
- Wprowadzono mechanizm rezerwacji surowców pod zlecenie, pozwalający na obsługę sytuacji, w której rozchód surowców z danego zlecenia realizowany jest wcześniej określoną dostawą towaru, niezależnie od wybranego dla danego magazynu algorytmu obrotów.
- Z poziomu zlecenia produkcyjnego umożliwiono zapisanie szacunkowego kosztu wytworzenia, wyliczanego na podstawie ostatniej ceny zakupu surowców oraz planowanego czasu operacji.
- Umożliwiono przyjęcie półproduktu wg wartości wyliczanej cechą.
Pomoc zdalna
- Dodano możliwość utworzenia Definicji Rejestracji Czasu Pracy.
- Dodano nową funkcje kopiowania aktywności Pracy Zdalnej w obszarach Organizacja pracy oraz Moje Aktywności.
- Dodano nowy raport pozwalający na zestawienie czasów realizacji zadań Pracy Zdalnej według Operatorów oraz Pracowników.
Business Intelligence
- Obsłużono możliwość użycia na Panelach BI więcej jak jednego filtra daty. Wprowadzona zmiana umożliwia równoległe filtrowanie różnych wizualizacji wg rożnych dat na jednym Panelu BI oraz filtrowanie danej wizualizacji wg różnych dat.
- Dodano funkcjonalność parametrów filtrujących do Paneli BI formularzy. Dostępne są wszystkie rodzaje parametrów oraz filtry dat, dzięki czemu użytkownicy zyskali możliwość filtrowania wizualizacji BI na Panelach BI formularzy.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 31, marzec 2021 16:18
W dniu 31.03.2021 opublikowana została nowa wersja 2012.5.11 enova365 zawierająca następujące nowości:
Księgowość
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano xml dla PIT-36(28) do wersji schemy 2-0E, w czynności "Generuj XML do aktywnego formularza PDF", dostępnej na zatwierdzonej zaliczce ostatniego miesiąca okresu.
- Deklaracja CIT-ST. Dostosowano sposób ustalania dat w okresie za jaki składana jest deklaracja oraz wyliczanie liczby pracowników we wskazanym okresie do "Wyjaśnień w sprawie wypełniania druku CIT-ST" opublikowanych na stronie www.podatki.gov.pl.
- Deklaracje. W związku ze zmianą od 2021r. właściwości urzędów skarbowych wyodrębniono miejsce pobierania informacji o urzędzie skarbowym właściwym dla deklaracji IFT-2R oraz CIT-10Z.W konfiguracji Narzędzia / Opcje / Firma / Urzędy i KRS została dodana sekcja Urzędy skarbowe właściwe w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.
- Złe długi w PIT i CIT. Na liście Złe długi dodano wydruk "Zestawienie złych długów". Wydruk prezentuje narastająco dane z zatwierdzonych Dokumentów ZD.
Kadry i Płace
- Instytucje Finansowe PPK. W związku z faktem, że nowym właścicielem AXA TFI S.A jest firma UNIQA zmieniono nazwę Instytucji Finansowej PPK. Dotychczasowe nazwa AXA TFI S.A została zamieniona na UNIQA TFI S.A. Zmiana nazwy jest konieczna dla wykonania poprawnie dokumentu "Wypłata transferowa PPK".
- Czas pracy, Doba pracownicza w niedziele i święta. Na definicji kalendarza zakładka Dodatkowe dodano parametr "Początek doby pracowniczej w niedzielę i święta"
- Wskaźniki. Zaktualizowano wskaźniki obowiązujące od 01.03.2021.
- Nieobecności. Umożliwiono ewidencję nieobecności związanej oddaniem krwi lub osocza. W tym celu dodano nieobecność 'Oddanie krwi lub osocza' wraz z elementem rozliczającym 'Wynagr.za oddanie krwi lub osocza'.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 15, luty 2021 18:11
W dniu 15.02.2021 opublikowana została nowa wersja 2012.4.7 enova365 zawierająca następujące zmiany:
Księgowość
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano strukturę XML eDeklaracji PIT-36L(17) obowiązującą dla rozliczeń roku 2020.
- Deklaracja CIT-8.
Ważna informacja dla podatników rozliczających rok 2020 na deklaracji CIT-8(29)
Od wersji 2012.3.4., występuje błąd na eDeklaracji CIT-8 w wersji 29. Błąd polega na niepoprawnym przenoszeniu kwot z formularza deklaracji CIT-8 do eDeklaracji (w obrębie sekcji D-E.1) w przypadku, gdy w danej sekcji deklaracji występują dochody/straty wyłącznie z jednego źródła przychodów. Niekompletna eDeklaracja jest poprawnie przetwarzana przez bramkę Ministerstwa Finansów, a następnie zwracana na etapie weryfikacji merytorycznej. Błąd dotyczy wszystkich podatników podatku dochodowego CIT, składający rozliczenie z jednego źródła przychodów. Nowa wersja programu zawiera poprawę błędu i umożliwia prawidłowe wygenerowanie eDeklaracji. Alternatywnym rozwiązaniem dla aktualizacji wersji jest podmiana poprawionego pliku eDeklaracji „CIT-8(29)_v1-0E.aspx” w plikach instalacyjnych programu (przykładowa lokalizacja: C:\Program Files (x86)\Soneta\ wersja programu enova365 \Aspx\edeklaracje). Poprawiony plik aspx jest do pobrania tutaj.
Kadry i Płace
- Wydruki płacowe. Poprawiono działanie raportów: Zestawienie list płac, Podsumowanie list płac (wersja REPX oraz ASPX), które dostępne są z poziomu listy Kadry i płace/Płace/Listy płac. Wcześniej w przypadku zerowej listy płac pojawiał się komunikat: 'Nastąpiła próba podzielenia przez zero' i wybrany raport się nie generował. Obecnie wydruki generują się poprawnie.
- Wskaźniki. Zaktualizowano wskaźnik "Wysokość składki Fundusz Solidarnościowy (procent)", który od 01.01.2021 wynosi 1,45%. Wysokość składki wykazywanej na deklaracji ZUS DRA jako sumę składek na Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy nadal pozostaje w tej samej wysokości 2,45%. Uwaga: Na podstawie ustawy obowiązującej od 01.01.2021 w przypadku niewypłacalności pracodawcy składka na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych jest obowiązkowa. W przypadku pracodawcy w stanie niewypłacalności, który przed 01.01.2021 był zwolniony z opłacania składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, należy zweryfikować ustawienia w konfiguracji. Jeżeli procent składki został zaktualizowany na zero w okresie niewypłacalności, to od 01.01.2021 należy zaktualizować procent składki na 0,10%.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 04, luty 2021 15:28
W dniu 4.02.2021 opublikowana została nowa wersja 2012.4.5 enova365 zawierająca następujące funkcjonalności i poprawki:
Kadry i Płace
- Pracownik zewnętrzny. W wersji platynowej udostępniono nową funkcjonalność do obsługi pracowników zewnętrznych tj. zatrudnionych na zasadzie B2B oraz pracowników z Agencji Pracy Tymczasowej. Umożliwiono rejestrację umowy, wprowadzenie informacji potrzebnej do rozliczenia pracowników zewnętrznych, naliczenie wynagrodzenia za wykonaną pracę. W przypadku posiadania modułu księgowość istniej możliwość połączenia "Rozliczenia kontrahenta" wygenerowanego w module Kadry i Płace z dokumentem zakupu.
- Podatek. Wprowadzono zmiany na formularzu wypłaty na zakładce Podatki, w przypadku wypłaty, na której nastąpiło przekroczenie progu podatkowego w polu "Procent zaliczki na podatek dochodowy" pojawią się dwa procenty tj.: 17% / 32%.
- Prawa dostępu. Dodano możliwość zablokowania dla operatora wglądu do stawki zaszeregowania na umowach cywilnoprawnych.
- Wskaźniki. Zaktualizowano minimalną podstawę składki zdrowotnej dla osób prowadzących działalność gospodarczą, która od 01.01.2021 r. wynosi 4242,38 zł.
- PPK Operacje seryjne. Rozszerzono operację seryjną PPK dostępną z list kadrowych Czynności/Operacje PPK/Zmiana danych identyfikacyjnych o weryfikację zmiany wartości pola "Identyfikator kadrowy", które jest widoczne w kartotece pracownika w zakładce PPK/Ogólne.
- Limit urlopu. Na 'Panelu użytkownika' w Pulpicie pracownika oprócz limitu urlopu wypoczynkowego w oknie 'Limity nieobecności' pojawiają się poszczególne limity naliczone dla danego pracownika: urlop wypoczynkowy dodatkowy, opieka nad zdrowym dzieckiem (godz lub dni). Limit urlopu wypoczynkowego uzupełniono dodatkowo o informację dot. ilości dni urlopu zaległego - informacja ta pojawia się w nawiasie.
Księgowość
- Deklaracja VAT-UE. Zaktualizowano schemę eDeklaracji dla deklaracji VAT-UE(5) do wersji VAT-UE(5)_v2-0E oraz jej korekty do wersji VAT-UEK(5)_v2-1E. Nowa wersja schemy obowiązuje do rozliczeń roku 2021.Deklaracja CIT-ST. Zaktualizowano schemę do eDeklaracji CIT-ST(7) do wersji CIT-ST(7)_v8-0E. Nowa wersja schemy służy do rozliczenia roku 2021.
- Deklaracja CIT-ST. Zaktualizowano schemę do eDeklaracji CIT-ST(7) do wersji CIT-ST(7)_v8-0E. Nowa wersja schemy służy do rozliczenia roku 2021.
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano strukturę XML eDeklaracji PIT-36(28) obowiązującą do rozliczenia roku 2020.
- JPK. Dodano nową definicję JPK_EWP(2) - Ewidencja przychodów, służącą do raportowania danych za okresy od 1 stycznia 2021r.
- Złe długi w PIT i CIT. Udostępniono dla KPIR i Ewidencji ryczałtowej mechanizm kwalifikacji płatności do tzw. złych długów w podatku dochodowym PIT oraz w ryczałcie. Została dodana nowa lista KPIR/Złe długi, na której można utworzyć Dokument ZD, w którym generują się pozycje korekt lub rozliczeń złych długów.
- Ewidencja VAT. Dodano nową definicję powstania obowiązku VAT (POV): "Standard – wg daty wystawienia" oraz domyślne ustawienie konfiguracyjne POV dla Faktur do paragonów (Opcje/Ewidencja VAT/Ogólne). Parametry umożliwiają ujmowanie faktur wystawionych do paragonów na podatników VAT w poprawnym okresie (po dacie wystawienia), na potrzeby JPK_V7M oraz JPK_V7K.
- Schematy księgowe. Rozbudowano schematy księgowe dla list płac o wartości składek PPK oraz wartości wynagrodzenia w naturze.
Ewidencja środków pieniężnych
- Rozrachunki. Na listach w Ewidencji Środków Pieniężnych dodano możliwość filtrowania danych wg Instytucji finansowych PPK w polu Zakres.
- Elektroniczne Wyciągi Bankowe. W mechanizmie automatycznego rozliczania zapłat według numerów podczas importu wyciągów bankowych dodano możliwość rozliczania rozrachunków MPP z rozrachunkami nie-MPP. Parametr sterujący to "Ścisła kontrola MPP przy rozliczaniu", dostępny w konfiguracji programu Narzędzia/Opcje/ Ewidencje ŚP/Ewidencja na ewidencji środków pieniężnych na zakładce Przelewy elektroniczne.
Handel
- Opłata cukrowa. Dodano czynność umożliwiającą generowanie sprawozdania CUK-1 w postaci pliku XML zgodnego z opublikowanym wzorcem. Czynność jest dostępna na liście Jednolite pliki kontrolne. Plik CUK-1 jest wysyłany do tej samej bramki MF, co JPK.
Praca Zdalna
- Praza zdalna. Dodano funkcjonalność o nazwie "Rejestrowania czasu pracy (RCP)". Pozwala ona zalogowanemu do systemu Operatorowi lub Pracownikowi zalogowanemu do programu przez Pulpit na zarejestrowanie faktów związanych z czasem pracy. Korzystanie z funkcjonalności w wersji okienkowej i wersji HTML wymaga powiązania Operatora z Pracownikiem.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 19, styczeń 2021 11:46
19 stycznia 2021 opublikowana została nowa wersja 2012.3.4 enova365 zawierająca następujące funkcjonalności i poprawki:
Kadry i Płace
- Deklaracje PIT za rok 2020. Dodano nowe wzory deklaracji PIT obowiązujące od 31 grudnia 2020 do przychodów uzyskanych od 1 stycznia 2020: IFT-1/IFT-1R(16), PIT-4R(11), PIT-8AR(10) oraz dostosowano schematy do wysyłki eDeklaracji do nowych wzorów.
- Deklaracje PIT za 2021. Dodano nowy wzór deklaracji PIT-11(27) obowiązujący od 1 stycznia 2021 do przychodów uzyskanych po 1 stycznia 2021. Dostosowano deklaracje zbiorcze PIT-11Z(27) do nowej wersji.
- Podstawa chorobowego. Wprowadzono zmiany w naliczaniu podstawy chorobowego i zasiłku dla nieobecności w okresie ciąży oraz nieobecności rozliczanych jako zasiłek macierzyński, w przypadku obniżenia wymiaru etatu spowodowanego Covid-19. Zgodnie ze zmianami wynikającymi z tarczy 6.0 przy ustalaniu podstawy nie należy uwzględniać okresów obniżonego wymiaru czasu pracy ze względu na COVID-19.
Księgowość
- Deklaracja CIT-8. Zaktualizowano formularze, wydruki i schematy eDeklaracji dla deklaracji CIT-8 do wersji 29 oraz załączników: CIT-8/O do wersji 16, CIT-8/BR do wersji 7, CIT/8SP do wersji 4 oraz CIT/8S do wersji 4. Opublikowano także formularze, wydruki i schematy eDeklaracji dla nowych załączników do CIT-8(29).
- Złe długi w PIT i CIT. Udostępniono nowy mechanizm kwalifikacji płatności do tzw. złych długów w podatku dochodowym CIT. Nowy mechanizm powstał ze względu na konieczność bardzo szczegółowej prezentacji w deklaracji rocznej podatku dochodowego CIT-8 (w nowym załączniku CIT/WZ) danych o płatnościach i rozliczeniach będących podstawą korekty z tytułu złych długów, co nie było możliwe przy dotychczas stosowanym w programie podejściu, opartym na wyliczeniu skorygowanej podstawy opodatkowania/straty.
- Deklaracje PIT. Zaktualizowano strukturę XML eDeklaracji PIT-28(23) obowiązującą dla rozliczenia roku 2020.
- Rejestr VAT. Zestawienie do deklaracji PSD1 dostępny z poziomu listy Rejestr VAT został zaktualizowany o informacje niezbędne do wypełnienia deklaracji PSD-1.
Handel
- Dokumenty fiskalizowane. Czynność Raport fiskalny dla paragonów rozbudowano o dodatkowe pole filtrujące dotyczące daty dokumentu. Obecnie w parametrach czynności można ustawić dwa pola Okres (data wystawienia) oraz Okres (data dostawy/zaliczki). Ma to na celu umożliwienie ujmowania dokumentów fiskalnych w ewidencji VAT wg daty dostawy/zaliczki, a nie według daty wystawienia (fiskalizacji).
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 04, styczeń 2021 14:35
04 stycznia 2021 opublikowana została nowa wersja 2012.2.3 enova365 zawierająca następujące funkcjonalności i poprawki:
Handel
- Podatek od sprzedaży detalicznej Od 01.01.2021 zaczynają obowiązywać przepisy Ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej z dnia 06.07.2016 (Dz. U. 2020.1293). Zgodnie z art. 11a tej ustawy jej przepisy stosuje się do przychodów ze sprzedaży detalicznej osiągniętych od dnia 01.01.2021.Funkcjonalność dotycząca dokumentów handlowych i dokumentów ewidencji potrzebna do obsługi podatku jest dostępna w systemie od wersji 12.0. Po zawieszeniu poboru podatku parametr karty towaru Podlega podatkowi od sprzedaży detalicznej został ukryty, choć jego działanie w logice wystawiania dokumentów zostało zachowane. W wersji 2012.2.3 parametr jest znów widoczny.
- Opłata cukrowa Zmieniono typ danych wyliczanego parametru zwierającego opłatę cukrową w karcie towaru. Dotychczas była to kwota z walutą (Currency), po zmianie jest to Liczba z walutą (DoubleCy). Celem tej zmiany jest umożliwienie wyliczania jednostkowej opłaty z dokładnością większą niż dwa miejsca dziesiętne. Opłata wyliczona na pozycji dokumentu i w samym dokumencie pozostaje kwotą z walutą. Zmiana powoduje zaktualizowanie algorytmu wyliczania opłaty jednostkowej w konfiguracji podczas konwersji.Opis dodatku znajduje się w Bazie Wiedzy w artykule .
Kadry i Płace
- RUD Dodano nową deklarację RUD w celu zgłoszenia umów o dzieło do ZUS.
- Nieobecności ZUS Wprowadzono zmiany w rozliczaniu nieobecności spowodowanych kwarantanną bądź izolacją ze względu na COVID-19.
- Pracownik tymczasowy W kartotece pracownika w zakładce Etat/Ogólne poprawiono wliczanie okresów umów cywilnoprawnych do stażu w sekcji Praca tymczasowa (ostatnie 36 miesięcy). Obecnie umowy cywilnoprawne, które mają status Anulowany nie są ujmowane w Okresie zatrudnienia oraz nie są wliczane do Stażu pracy.
- Pracownicy uczelni Poprawiono konwersję bazy danych z wykorzystaniem funkcjonalności Pracownicy uczelni. Przy próbie zalogowania operatora pojawiał się komunikat: "Baza danych 'Nazwa bazy' pochodzi z nowszej wersji programu ...".
Ewidencja Środków Pieniężnych
- Sprawozdanie o terminach zapłaty Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych (Dz.U. 2019 poz. 1649) na kierowników podmiotów, o których mowa w art. 27b ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (np. podatkowe grupy kapitałowe, spółki nieruchomościowe, podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, u których wartość przychodu przekroczyła 50 mln euro), nałożono obowiązek przekazywania drogą elektroniczną, ministrowi właściwemu do spraw gospodarki, w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, sprawozdania o stosowanych przez te podmioty w poprzednim roku kalendarzowym terminach zapłaty w transakcjach handlowych. W systemie został udostępniony raport umożliwiający przygotowanie danych wymaganych w sprawozdaniu wraz z dodatkową analizą szczegółową. Wydruk "Sprawozdanie o terminach zapłaty" znajduje się na liście Ewidencja Środków Pieniężnych/Rozrachunki wg dokumentów. Informacje dotyczące przygotowania wydruku przedstawiono w Bazie Wiedzy.
- Noty odsetkowe Zaktualizowano podstawę prawną dla wydruku Noty odsetkowej zawierającej odsetki podatkowe.
- Dokumenty ewidencji Na definicji dokumentu ewidencji dodano nowy element: Symbol Okresu Wg Daty Ewidencji do wyboru w części Dostępne pola numeratora.
Księgowość
- Slim VAT Zgodnie z Ustawą z dnia 27 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2020 poz. 2419), z dniem 1 stycznia 2021 weszły w życie przepisy dotyczące uproszczeń w obszarze VAT, tzw. Pakiet SLIM VAT. Kluczowe zmiany w obszarze VAT to m.in.:- rozliczenia w VAT faktur korygujących „in minus” bez konieczności uzyskania potwierdzenia odbioru przez nabywcę (na podstawie posiadanej dokumentacji uzgodnień z nabywcą),- rozliczenia w VAT faktur korygujących „in plus” w rozliczeniu za okres, w którym wystawiono fakturę korygującą,- możliwość stosowania spójnych kursów walut dla celów rozliczeń VAT i podatku dochodowego, w oparciu o zasady obowiązujące w podatku dochodowym (zwykle jest to kurs średni ogłaszany przez NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania przychodu).Rozwiązania dostępne w systemie są zgodne z przepisami zawartymi w ustawie.
- Deklaracje CIT Zgodnie z Ustawą z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw. (Dz.U. 2020 r. poz. 2123), z dniem 1 stycznia 2021 spółki komandytowe oraz spółki jawne stają się podatnikami podatku dochodowego CIT i tym samym będą musiały rozliczać się oraz płacić podatek dochodowy od osób prawnych (19% podstawy opodatkowania lub 9% w przypadku małych podatników lub firm rozpoczynających działalność).W programie nowe przepisy są realizowane w standardowym mechanizmie CIT-8, na liście Księgowość/Deklaracje/CIT-8.
- Dokumenty rozliczeniowe Poprawiono wydruk Potwierdzenie salda w mechanizmie raportowania XtraReports. W przypadku wywoływania wydruku z poziomu listy Ewidencja Środków Pieniężnych/Dokumenty rozliczeniowe/Potwierdzenia salda dla więcej niż jednego dokumentu przy zaznaczonym parametrze wydruku: Adres korespondencyjny, występował problem polegający na pobieraniu adresu korespondencyjnego z poprzedniego na generowanym raporcie dokumentu, jeżeli na kartotece kontrahenta nie było uzupełnionego adresu korespondencyjnego. Obecnie wydruk tworzony dla wielu potwierdzeń sald jednocześnie pobiera dane zgodnie z ustawionym na kartotece kontrahenta adresem do korespondencji.
- Bazy DEMO Zaktualizowano okres obrachunkowy na rok 2021 we wszystkich wzorcach baz demo.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 30, grudzień 2020 11:17
23 grudnia 2020 opublikowana została nowa wersja 2012.1.2 enova365 zawierająca następujące poprawki:
Handel
- Relacje dokumentów. Poprawiono błąd, który pojawił się w wersji 2012.0.0 enova365. Błąd polegał na tym, że generowanie zbiorczego dokumentu podrzędnego na bazach z dużą ilością dokumentów, poprzez zaznaczenie dokumentów nadrzędnych i wybranie w menu Relacje funkcji „Nowy zbiorczy”, nie kończyło się w akceptowalnym czasie lub powodowało zawieszenie systemu.
- Relacje dokumentów. W wersji 2012.0.0 udostępniono konfigurację kopiowania cech do dokumentu handlowego i jego pozycji podczas tworzenia dokumentu w relacji. Interfejs nie pozwalał jednak na wybranie w konfiguracji cechy typu 4, czyli przechowywanej w bazie danych, ze zdefiniowanym algorytmem wywoływanym podczas ustawiania. Powodowało to, że cechy tego typu nie kopiowały się. W wersji 2012.1.2 udostępniono wybór tego typu cech w konfiguracji kopiowania.
Księgowość
- Ewidencja dokumentów. Poprawiono błąd konwersji występujący w sytuacji podnoszenia bazy do wersji 2012.1.1 w przypadku, jeżeli w konwertowanej bazie w tabeli DefinicjaDokumentu występowała definicja o symbolu ZD. Podczas konwersji istniejący w bazie symbol ZD został zaktualizowany o podkreślnik.
CRM
- E-mail. Poprawiono błąd pojawiający się od wersji 2006.0.0 polegający na braku możliwości zatwierdzania dokumentu sprzedaży, który po utworzeniu został zapisany w buforze i wysłany za pomocą funkcjonalności "wyślij mail PDF".
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 15, grudzień 2020 12:28
17 grudnia 2020 opublikowana została nowa wersja 2012.1.1 enova365.
W wersji 2012.1.1 poprawiono błąd wersji 2012.0.0 polegający na tym, że jeśli wystawiono fakturę w relacji do zamówienia, zarejestrowanego w wersji wcześniejszej niż 2012.0.0, to taka faktura nie miała płatności, czyli nie tworzyła należności/zobowiązania. Problem dotyczył ogólnie dokumentów, które powinny mieć płatności. Jeśli były wystawiane w relacji do dokumentów sprzed konwersji, to tych płatności nie miały.
Jeśli w wersji 2012.0.0 wystawiono i zatwierdzono faktury bez płatności, należy je usunąć przed zainstalowaniem wersji 2012.1.1, albo anulować po zainstalowaniu wersji.
Wersja 2012.1.1 zawiera następujące zmiany:
Handel
- Opłata cukrowa. W wersji udostępniono dodatek obsługujący podatek cukrowy zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów. Nowa opłata cukrowa obciąży firmy sprzedające napoje słodzone i energetyczne. Do jej uiszczania będzie zobowiązany podmiot wprowadzający napój do obrotu. Kwota podatku będzie obliczana na litr napoju w zależności od zawartości cukru oraz kofeiny i tauryny. Dodatek zapewnia wyliczenie opłaty na dokumentach sprzedaży oraz utworzenie odpowiedniego sprawozdania.
- Definicje dokumentów. Mechanizm kopiowania cech w relacjach rozbudowano o możliwość określania, które ze zdefiniowanych cech, mają być kopiowane w relacji oraz czy mają być dodatkowo synchronizowane. Wprowadzona zmiana dotyczy zarówno cech zdefiniowanych do dokumentów handlowych jak i do pozycji tych dokumentów.
- Definicje dokumentów. W celu ujednolicenia ewidencji do której wpadają dokumenty FF/FFZAL/FVP/FVPP oraz ich korekty w nowych bazach danych zmieniono standardową konfigurację dokumentów KS i KFZAL. Na definicji dokumentu KS i KFZAL jako Źródło definicji ewidencji księgowej ustawiono Z dokumentu korygowanego. W związku z tą zmianą dla definicji dokumentu FZALARCH utworzono nową definicję korekty KFZALARCH na której jako Definicja ewidencji księgowej ustawiono wartość SPZAL.
- Towary. Funkcjonalność cech towarów została rozbudowana o możliwość definiowania Zestawów cech, które mogą być ręcznie lub algorytmicznie przypisywane do kartotek towarów. Daje to możliwość zróżnicowania zestawu wyświetlanych cech dla różnych towarów.
- Towary. Ustawienia konfiguracyjne towarów rozbudowano o możliwość definiowania prefiksów dla kodów wagowych. Zeskanowany kod będzie traktowany jako wagowy lub cenowy zależnie od konfiguracji, a nie sztywno według wytycznych GTIN.
- Kurierzy. Wprowadzono obsługę dodatkowych rodzajów przesyłek/usług UPS. Obecnie obsługiwane są następujące rodzaje:
- UPS Standard,
- UPS Express,
- UPS Express Plus,
- UPS Express Saver,
- UPS Today Dedicated Courier.
- Kurierzy. Wprowadzono obsługę dodatkowych rodzajów przesyłek/usług Pocztex. Obecnie obsługiwane są następujące rodzaje:
- Ekspres 24,
- Kurier 48.
- Drukarki fiskalne. Dodano obsługę urządzeń POSNET Pospay, które pełnią jednocześnie funkcję drukarki fiskalnej i terminala płatniczego.
Produkcja.
- Harmonogram. Od wersji 2012.0.0 rozbudowano funkcję planowania operacji. Od teraz system planuje operacje uwzględniając także osoby, a nie jak do tej pory tylko zasoby produkcyjne. Wynik planowania zwizualizowany jest na harmonogramie. Więcej informacji na ten temat znajduje się w Bazie Wiedzy.
Kadry i Płace
- Deklaracje PIT. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 21 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia niektórych wzorów oświadczeń, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, zaktualizowano wzorce formularzy i wydruków deklaracji PIT-11 obowiązujące od 18.11.2020 roku. Nowe wzory należy stosować do przychodów uzyskanych od dnia 01.01.2020 roku: deklaracje podatkowe: PIT-11(26), PIT-4R (10), PIT-8AR (9).
- Wskaźniki. Zaktualizowano poniższe wskaźniki, które od 01.01.2021 przyjmują następujące wartości: Minimalne wynagrodzenie: 2 800,00 zł Minimalna stawka godzinowa: 18,30 zł Wskaźnik waloryzacji podstawy wymiaru zasiłku chorobowego: 97,0% Kwota ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w roku 2021: 157 770 zł Prognozowane przeciętne miesięczne wynagrodzenie: 5 259 zł Minimalna podstawa wymiaru składek dla osób prowadzących działalność gospodarczą -Na ubezpieczenie społeczne: 3 155,40 zł -Na ubezpieczenie społeczne (rozpoczęcie działalności): 840 zł Okres stanu zagrożenia epidemicznego/epidemii COVID-19: 14.03.2020...28.02.2021 Współczynnik do obliczania ekwiwalentu urlopowego w 2021 r.: 21
- Karta przychodów. Dodano informacje o przychodach i składkach osób do 26 roku życia.
- Limit urlopu. Zmieniono sposób naliczania urlopu w przypadku zmiany wymiaru etatu. Limit urlopu będzie naliczany według wymiaru etatu na pierwszy dzień należnego limitu, zamiast na ostatni.
Księgowość
- Ewidencja ryczałtowa. Zmiany dotyczące ewidencji ryczałtowej, obejmujące:
- aktualizację stawek ryczałtu obowiązujących od 1.01.2021 na podstawie: Ustawy z dnia 28 października 2020 r o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw. Od 1 stycznia 2021 poszerza się zakres obowiązywania stawki 12,5% a stawki 20% i 17% zostają obniżone do odpowiednio 17% i 15%.
- dodanie wydruku Ewidencja przychodów - wydruk szeroki według wzoru obowiązującego od 1.01.2021. Wydruk jest zarejestrowany jako domyślny na liście Ewidencja ryczałtowa. Wydruk w kształcie obowiązującym do końca 2020 roku dostępny jest na liście wydruków z dopiskiem "poprzedni wzór (do 2020)". Podstawa prawna (uwaga, na dzień publikacji wersji programu prace nad projektem nie zostały zakończone): Projekt rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej zmieniającego rozporządzenie w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- zmianę wyglądu formularza Zapis ryczałt - dodano podsumowanie Razem bez stawki 10% na potrzeby zachowania zgodności z dotychczasową prezentacją stawki 10% na wydruku i formularzu. Ponadto, na dokumentach ewidencji, na elemencie VAT zmieniono opis 1 i 2 stawki, aktualne opisy prezentują się następująco: 20% (17% od 1.01. 2021), 17% (15% od 1.01.2021).
- Opłaty za środowisko. W związku z Obwieszczeniem Ministra Klimatu z dnia 9 września 2020 r. w sprawie wysokości stawek opłat za korzystanie ze środowiska na rok 2021 w konfiguracji programu zaktualizowano tabelę opłat za korzystanie ze środowiska (Narzędzia/Opcje/Ewidencja pojazdów/Środowisko/Rodzaje silników).
- JPK. Zmiany z obszaru JPK_V7 dotyczące:
- pobierania informacji do pola KodKrajuNadaniaTIN do części ewidencyjnej pliku JPK dla wierszy sprzedaży i wierszy zakupu. Po zmianach dla kontrahentów spoza Polski kod kraju w pierwszej kolejności pobierany jest z pola NIP, a w przypadku jego braku pobierany jest kodu kraju z adresu kontrahenta
- pobierania do pliku JPK numeru tel. oraz adresu e-mail podatnika lub osoby reprezentującej podatnika. Informacje te są pobierane z konfiguracji w pierwszej kolejności z zakładki Opcje/Ewidencja VAT/Deklaracje VAT - podstawowe, a w przypadku ich braku z zakładki Opcje/Firma/Kontakt.
- przygotowania do wysyłki plików JPK_V7M utworzonych z pliku zewnętrznego zawierających dane ewidencyjne oraz deklaracyjne. Dotychczas operacja przygotowania do wysyłki takich plików przerywana była komunikatem o niezgodności kwoty podatku między częścią deklaracyjną a ewidencyjną.
- poprawy sposobu przenoszenia do plików JPK_V7M i JPK_V7K informacji z deklaracji VAT-7 z pól 68 i 69.
- Deklaracja VAT-7. Dodano uproszczony wydruk deklaracji VAT-7(21)/VAT-7K(15). Nazwy pól na wydruku oraz wartości w tych polach zostały przygotowane na podstawie części deklaracyjnej JPK_V7.
- Ewidencja VAT. Wydruk Rozliczenia VAT, dostępny z listy Rejestr VAT wzbogacono o informację o oznaczenia procedurami VAT, kodami GTU oraz typami dokumentów.
- Schematy księgowe. W schemacie księgowym do deklaracji rozliczeniowych, dla przedmiotu księgowania Deklaracja dołożono dla deklaracji PPK kwoty składek uczestnika i firmy dotyczące korekt, składek nieopłaconych oraz korekt składek nieopłaconych.
- KPIR. Zmieniono kwotę z listy płac podlegającą zaksięgowaniu w KPIR z kwoty "Wartość" na kwotę "Wartość KUP".
- Ewidencja dokumentów. Poprawiono błąd występujący podczas automatycznej predekretacji dokumentu źródłowego pochodzącego z ewidencji środków pieniężnych. W wyniku błędu nie powstawał dekret przy zatwierdzaniu dokumentu, jeżeli w konfiguracji na definicji dokumentu ewidencji ustawiony był parametr: "Pokaż wynik: Pokaż".
- Wydruk raportu kasowego/bankowego. Poprawiono błąd pojawiający się podczas wydruku raportu kasowego/bankowego w przypadku raportu niezawierającego zapłat. Błąd pojawiał się tylko w mechanizmie XtraReports i dotyczył wydruków: Raport kasowy, Raport kasowy (pełny), Raport kasowy (wg operatorów). Aktualnie wydruki raportów ewidencji środków pieniężnych generowane są niezależnie od istnienia dla nich wpłat i wypłat.
- Import wyciągów bankowych. Poprawiono nieprawidłowe działanie wyjątków identyfikacji podczas importu wyciągów bankowych w przypadku wprowadzenia w konfiguracji programu Narzędzia/Opcje/Ewidencje ŚP/Identyfikacja płatników/Ogólne w sekcji Wyjątki identyfikacji więcej niż jednego numeru rachunku bankowego. Aktualnie program prawidłowo wyłącza z mechanizmu identyfikacji wszystkie rachunki wprowadzone w konfiguracji.
- Webservice. Zmieniono nazwę statusu dla pomyślnie wysłanego zrealizowanego w banku przelewu z "W realizacji" na "Zrealizowany".
BI.
- Obsługa parametru czasu na Panelu BI (slicer dat) wraz z przyciskami Przelicz / Wyczyść filtry i parametry. Dla Paneli BI udostępniona została możliwość dynamicznego filtrowania wartości zwracanych przez raporty i wskaźniki wg daty, za pomocą slicer'a dat. Dodatkowo w obszarze filtrów i parametrów na Panelu BI dodano przyciski sterujące przeliczaniem wizualizacji wg wybranego okresu, a także zdejmujące uprzednio ustawione wartości filtrów i parametrów.
- Analizy wielobazowe. Udostępniony został szereg analiz merytorycznych w formie raportów dedykowanych dla Biur Rachunkowych, które opierają się na analizach wielobazowych. Udostępnione wizualizacje przeznaczone są do wykorzystania na Panelach BI. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej parametryzacji wskaźników i raportów, logujący się pracownik Biura Rachunkowego, może uzyskać dostęp do danych analitycznych dotyczących baz podrzędnych (baz slave), czyli baz Klientów Biur Rachunkowych.
Systemowe.
- Aplikacja mobilna. Przebudowa grida mobilnego. Optymalizacja i poprawa ergonomii wczytywania długich list.
- Załączniki do formularzy. Dodano możliwość dodawania wielu załączników do formularzy poprzez wybór wielu plików.
- Interfejs użytkownika. W edytorach dla tekstu formatowanego RTF (np. pole Notatki w Asystencie) dodano możliwość wstawiania obrazków poprzez Ctrl+V (wklejanie z tzw. clipboardu).
- Interfejs użytkownika. Dodano obsługę wyświetlania tooltipów na przyciskach.
- Interfejs użytkownika. Wielopoziomowe menu przy przycisku Dodaj. W celu poprawy ergonomii wprowadzono możliwość grupowania wg kategorii elementów rozwijanego menu Dodaj.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 23, listopad 2020 12:17
20 listopada 2020 opublikowana została nowa wersja 2010.1.4 enova365. Zawiera następujące zmiany:
Kadry i Płace
- Listy płac. Uzupełniono schemat pliku o pozycje związane ze składkami PPK.
- Wskaźniki. Zaktualizowano wskaźniki obowiązujące od 1 grudnia 2020:
- Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w poprzednim kwartale: 5.168,93 zł;
- Minimalne wynagrodzenie uczniów:
- I rok nauki - 258,45 zł
- II rok nauki - 310,14 zł
- III rok nauki - 361,83 zł
- Młodociani, przyuczani do wykonywania określonej pracy - 206,76 zł
Księgowość
- Importy. Zakres importu z plików TXT w strukturze Comarch ERP Klasyka, realizowanego za pomocą czynności Plik/Importuj zapisy/Dokumenty handlowe i raporty kasowe (TXT), poszerzono o import oznaczeń procedur VAT, grup towarowych oraz typów dokumentów niezbędnych do poprawnego utworzenia pliku JPK_V7M/V7K.
- Deklaracja CIT-ST. Umożliwiono edycję pola Okres w deklaracji CIT-ST wysyłanej jako samodzielna deklaracja w trakcie roku, kiedy zmienia się stan zatrudnienia pracowników.
Handel
- Towary. Wycofano podział kodów na wagowe i cenowe w oparciu o prefiksy zawarte w specyfikacji GTIN. Przywrócono interpretację prefiksów zaczynających się cyfrą 2: 23, 24 - jako kody cenowe, a pozostałych - jako kody wagowe.
- Dokumenty fiskalizowane. Zmieniono działanie czynności Raport fiskalny dla paragonów, tak aby raport dla korekt uwzględniał dokumenty, które mają przypisaną ewidencję z typem dokumentu FP (standardowa definicja ewidencji o takim typie do SPFVP).
- Dokumenty fiskalizowane. Poprawiono raport fiskalny dla paragonów, który nie generował się w specyficzny przypadku, gdy wystawiono korektę do faktury fiskalizowanej uwzględnianej w raporcie i na korekcie dodano pozycję.
- Korekty dokumentów. Wprowadzono poprawkę dotyczącą zatwierdzania korekt dokumentów magazynowych. W pewnych scenariuszach, gdy towar z dokumentu przyjęcia przesunięto na inny magazyn, próba zatwierdzenia dokumentu kończyła się niepowodzeniem.
- Relacje dokumentów. Poprawiono nadawanie numeru guid dla relacji ZS->RWP. Relacja ta otrzymywała numer guid, który był wykorzystywany w przeszłości przez relację FN -> Dokument wewn. VAT. Problem dotyczył baz danych w których istnieje relacja FN -> Dokument wewn. VAT i powodował jej usuwanie podczas konwersji.
- Faktury zaliczkowe. Wprowadzono poprawkę dotyczącą wydruku faktur zaliczkowych i końcowych do zaliczkowych. Problem dotyczył dokumentów, na których ręcznie zmieniono Stawkę VAT towaru lub parametr VAT liczony od. W takim przypadku w tabeli wartości zamówienia były niewłaściwe wartości.
- Limit kredytowy. Poprawiono działanie obliczania kwoty zadłużenia kontrahenta po dozwolonym limicie opóźnienia. Po zmianach w wersji 2010.0.0.0 włączenie uwzględniania wpłat w limicie kredytowym powodowało niepoprawne wyliczenie zadłużenia po dozwolonym opóźnieniu.
Systemowe.
- Interfejs użytkownika. Dla telefonów komórkowych poprawiono błąd uniemożliwiający zwijanie i rozwijanie grup znajdujących się na folderach, np. Panel użytkownika w Pulpicie kontrahenta.
- Wydruki. W przypadku kompilacji błędnie skonstruowanych wydruków ASPX, błędy z kompilacji wydruku zapisywane są w log-u dostępnym na stronach technicznych.
- Wydruki. Poprawiono tworzenie seryjnych wydruków ASPX.
Przedstawiciel Handlowy.
- Kontrahent. W tej wersji programu w obszarze 'Przedstawiciel Handlowy' zostały przywrócone funkcjonalności ‘Dane z GUS-BIR' oraz w 'Status w bazie VAT MF na dzień' dostępne w kartotece kontrahenta. Funkcja ‘Dane z GUS-BIR’ jest dostępna w kartotece kontrahenta z poziomu paska narzędziowego, a ‘Status w bazie VAT MF na dzień’ z menu ‘Czynności’.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 10, listopad 2020 08:05
9 listopada 2020 opublikowana została nowa wersja 2010.1.3 enova365. Wymaga konwersji bazy, zawiera następujące zmiany:
Kadry i Płace
-
PFRON. Na deklaracji WND na załącznikach INF-D-P umożliwiono wykazanie kwoty pomocy publicznej i pomocy de minimis otrzymanej przez składającego w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
-
Składka na FP. Dla kodów tytułu ubezpieczenia 1812 i 1813 wprowadzono zwolnienie z naliczania składki na FP od kwoty stypendium doktoranckiego.
-
Podstawa chorobowego. Na dodatku dodano pole "Przyczyna zakończenia", w którym będzie można wskazać "COVID-19" jako przyczynę zakończenia dodatku, co spowoduje, że dodatek będzie nadal uwzględniany w wyliczeniu podstawy zasiłku.
-
Jednostka organizacyjna. W celu uproszczenia wprowadzania nowych jednostek umożliwiono budowanie pola kod jednostki organizacyjnej na podstawie zdefiniowanego segmentu zgodnie z podległością w ramach drzewa jednostek organizacyjnych.
Księgowość
- Deklaracja VAT-9M. Zaktualizowano w systemie deklarację VAT-9M do wersji 10, zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 września 2020 r. w sprawie wzorów deklaracji o podatku od towarów i usług od podmiotów innych niż zarejestrowane jako podatnicy VAT czynni (Dz.U. 2020 poz.1626). Zaktualizowano wydruk oraz wzorce eDeklaracji. Deklarację w nowym wariancie stosuje się począwszy od rozliczeń za październik 2020.
Produkcja
-
Harmonogram. Harmonogram to nowy moduł w obszarze Produkcja, który w formie wykresu Gantta graficznie przedstawia przebieg operacji pochodzących ze zleceń produkcyjnych. Operacje zwizualizowane są w podziale na poszczególne zasoby, uwzględniając przy tym ich czas trwania oraz planowane terminy rozpoczęcia zleceń. Na ten moment harmonogram można przeplanować w oparciu o dwa dostępne algorytmy: EDD – który planuje termin rozpoczęcia zlecenia w oparciu o wymagany termin realizacji oraz SPT – który planuje termin realizacji zlecenia od wyznaczonej daty w oparciu o najkrótszy możliwy czas przetwarzania.
CRM
- W wersji 2010.1.3 do systemu enova365 dodano nowy moduł Praca Zdalna. Funkcjonalności modułu dostępne są z poziomu enova365 HTML oraz Pulpitu Pracownika. Głównym założeniem modułu jest wsparcie organizacji pracy firmy od najniższego szczebla do szczebla kierowniczego. Do podstawowych funkcji modułu zalicza się: - wsparcie pracy rozproszonej, - koordynowanie zadań wieloetapowych, - delegowanie, kontrola stanu wykonania i rozliczania zadań, - ewidencjonowanie czasu pracy, - raportowanie.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.