grudzinscy.pl - aktualności
Polski Ład - Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 31, grudzień 2021 23:57
W dniu 31.12.2021 opublikowana została nowa wersja 2112.1.2 enova365. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Wersja kontynuuje cykl wydawniczy zmian w przepisach na rok 2022. Poświęcona jest głównie zmianom w przepisach związanych z Polskim Ładem.
Kadry i Płace
- Oświadczenia i wnioski - W kartotece pracownika w zakładce Oświadczenia i wnioski/Oświadczenia dodano wydruki do formularzy oświadczeń: "Ulga dla dużych rodzin", "Ulga dla klasy średniej", "Ulga dla pracujących emerytów", "Ulga na powrót z zagranicy", "Zaniechanie KUP", "Zaniechanie podatku z UC".
- Wydruki płacowe - Dostosowano wydruk "Zestawienie wypłat" do zmian w przepisach obowiązujących od 01.01.2022 r. Dla wypłat naliczonych po 01.01.2022 r. do raportu dodaliśmy wiersz "Ulga klasa średnia" z wartością ulgi dla klasy średniej.
- Polski Ład - Umożliwiono naliczenie ulgi od podatku dla dużych rodzin, zgodnie z przepisami obowiązującymi od dnia 01.01.2022 r.
- Wydruki - Dostosowano wydruki: "Karta przychodów pracownika", "PIT-8AR Zestawienie oraz "PIT-11 Zestawienie" do zmian w przepisach obowiązujących od 01.01.2022 r.
Pulpit Pracownika
Dodano wnioski do wykorzystania w Pulpicie Pracownika należące do kategorii "Kadrowe" i oparte o ścieżkę przepływu "Pracownik - Operator kadrowy". Pracownik, podczas składania wybranego z poniższych wniosków, ma możliwość wygenerowania wydruku oraz dodania w postaci załącznika do wniosku podpisanego wniosku/oświadczenia. Lista dodanych wniosków:
- "e-wniosek o niestosowanie podstawowych KUP" - Po akceptacji "e-wniosku o niestosowanie podstawowych KUP" przez operatora kadrowego następuje wykonanie aktualizacji kartoteki pracownika na dzień zmiany oraz ustawienie w zakładce Kadry/Dane podatkowe w sekcji "Koszty uzyskania przychodu" parametru "Wartość" jako "0,00".
- "e-wniosek o niestosowanie ulgi dla klasy średniej" - od 01.01.2022 r. w celu zrekompensowania braku możliwości odliczania od podatku składki zdrowotnej, ustawodawca wprowadził tzw. ulgę dla klasy średniej. Pracownik ma możliwość zrezygnowania z w/w ulgi poprzez złożenie wniosku. Po akceptacji "e-wniosku o niestosowanie ulgi dla klasy średniej" przez operatora kadrowego następuje wykonanie aktualizacji kartoteki pracownika na dzień zmiany oraz ustawienie parametru "Naliczaj ulgę podatkową dla klasy średniej" w zakładce Kadry/Dane podatkowe na "Nie
- "e-wniosek o zaniechanie podatku z UC" - Po akceptacji "e-wniosku o zaniechanie podatku z UC" przez operatora kadrowego następuje wykonanie aktualizacji kartoteki pracownika na dzień zmiany oraz ustawienie parametru "Naliczaj kwotę wolną dla umów cywilnoprawnych" w zakładce Kadry/Dane podatkowe na "Tak".
- "e-wniosek o zastosowanie ulgi dla dużych rodzin" - Po akceptacji "e-wniosku o zastosowanie ulgi dla dużych rodzin" przez operatora kadrowego następuje wykonanie aktualizacji kartoteki pracownika na dzień zmiany oraz ustawienie parametru "Naliczaj zwolnienie z podatku dla dużych rodzin" w zakładce Kadry/Dane podatkowe na "Tak".
- "e-wniosek o zastosowanie ulgi dla powracających z zagranicy" - Po akceptacji "e-wniosku o zastosowanie ulgi dla powracających z zagranicy" przez operatora kadrowego następuje wykonanie aktualizacji kartoteki pracownika na dzień zmiany oraz ustawienie parametru "Naliczaj zwolnienie z podatku dla powracających z zagranicy" w zakładce Kadry/Dane podatkowe na "Tak".
- "e-wniosek o zastosowanie ulgi dla pracujących emerytów" - Po akceptacji "e-wniosku o zastosowanie ulgi dla pracujących emerytów" przez operatora kadrowego następuje wykonanie aktualizacji kartoteki pracownika na dzień zmiany oraz ustawienie parametru "Naliczaj zwolnienie z podatku dla pracujących emerytów" w zakładce Kadry/Dane podatkowe na "Tak".
W momencie akceptacji w/w wniosków przez operatora kadrowego zostaje również dodane odpowiednie oświadczenie w kartotece pracownika w zakładce Oświadczenia i wnioski/Oświadczenia.
Handel
- Deklaracja Intrastat – Zaktualizowano listę kodów rodzajów transakcji dla deklaracji Intrastat zgodnie z wzorem obowiązującym od 01.01.2022.
- Krajowy System e-Faktur - Dostosowano komunikację z serwisem testowym KSeF do zmian wprowadzonych w nim 13.12.2021.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Polski Ład - Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: sobota, 18, grudzień 2021 18:36
W dniu 15.12.2021 opublikowana została nowa wersja 2112.0.0 enova365. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Wersja rozpoczyna cykl wydawniczy zmian w przepisach na rok 2022. Poświęcona jest głównie zmianom w przepisach związanych z Polskim Ładem.
Kadry i Płace
- Polski Ład - Dostosowaliśmy naliczanie składki zdrowotnej do nowych przepisów obowiązujących od dnia 01.01.2022 r. Na wypłatach z datą wypłaty po 01.01.2022 składka zdrowotna 7,75% nie będzie naliczana i odliczana od podatku.
- Polski Ład - Dostosowaliśmy ograniczanie składki zdrowotnej pracownika do nowych przepisów obowiązujących od 01.01.2022 r. Składka zdrowotna będzie ograniczana do wysokości hipotetycznej zaliczki podatku, liczonej według zasad na dzień 31.12.2021 r.
- Polski Ład - Umożliwiliśmy naliczenie ulgi dla klasy średniej na wypłacie pracowników od dnia obowiązywania nowych przepisów tj. od 01.01.2022 r.
- Polski Ład - Umożliwiliśmy naliczenie ulgi od podatku dla dużych rodzin, zgodnie z przepisami obowiązującymi od dnia 01.01.2022 r.
- Polski Ład - Umożliwiliśmy naliczenie ulgi od podatku dla pracujących emerytów, zgodnie z przepisami obowiązującymi od dnia 01.01.2022 r.
- Polski Ład - Umożliwiliśmy zaniechanie poboru zaliczki podatku zleceniobiorcy, który złoży pracodawcy wniosek o niepobieranie zaliczek, zgodnie z nowymi przepisami Polskiego Ładu, obowiązującymi od dnia 01.01.2022 r.
- Okres zasiłkowy - Dostosowaliśmy wyliczanie okresu zasiłkowego do nowych przepisów obowiązujących od 01.01.2022 r.
- Deklaracje ZUS - Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 01.01.2022 r. wycofaliśmy deklarację ZUS RZA. Począwszy od stycznia 2022 r. rozliczenie składki zdrowotnej osób, które podlegają wyłącznie temu ubezpieczeniu nastąpi w raporcie ZUS RCA.
- Aktualizacja wskaźników - minimalne wynagrodzenie, minimalna stawka godzinowa, Kwota ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w roku 2022, Prognozowane przeciętne miesięczne wynagrodzenie, Minimalna podstawa wymiaru składek dla osób prowadzących działalność gospodarczą, Współczynnik do obliczania ekwiwalentu urlopowego w 2022, Okres stanu zagrożenia epidemicznego/epidemii COVID-19.
Księgowość
- Polski Ład - Zaktualizowaliśmy w konfiguracji programu dotyczącej podatku dochodowego roczną ulgę podatkową oraz kwotę, po przekroczeniu której obowiązuje drugi próg podatkowy. Od 1 stycznia 2022 roku roczna ulga podatkowa wynosi 5100, a drugi próg podatkowy obowiązuje po przekroczeniu 120 000.
- Podatek od nieruchomości - Wprowadziliśmy rozwiązanie, które pozwoli ustalić wartość podatku i przyspieszy proces zebrania danych będących podstawą do przygotowania deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1)
- Ewidencja pojazdów\Opłaty za środowisko - W związku z Obwieszczeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 11 października 2021 r. w sprawie wysokości stawek opłat za korzystanie ze środowiska na rok 2022 w konfiguracji programu zaktualizowaliśmy tabelę opłat za korzystanie ze środowiska
Handel
- Krajowy System e-Faktur – udostępniono mechanizm obsługujący Krajowy System e-Faktur z enova365.
- Tax Free - Dodano czynność do tworzenia korekty VAT do dokumentu sprzedaży, dla którego uruchomiono procedurę zwrotu VAT dla podróżnych spoza UE.
- Deklaracja Intrastat - Dodano obsługę kraju pochodzenia w deklaracji Intrastat dla wywozu. Kraj pochodzenia jest przenoszony na pozycję dokumentu rozchodowego z karty towaru lub wypełniany jako PL, gdy w karcie jest nieokreślony. Następnie pole to jest uwzględniane w generowaniu deklaracji.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 18, listopad 2021 09:21
W dniu 17.11.2021 opublikowana została nowa wersja 2110.2.4 enova365. Jest to wersja rozwojowa, wymaga konwersji bazy danych.
Najważniejsze nowości w wersji 2110.2.4:
Systemowe
- Ujednolicono sposób wyboru uprawnienia użytkownika oraz wyboru zastępstwa (przelogowania się na zastępstwo). W przypadku, jeżeli operator ma przypisane aktywne zastępstwa, wówczas przelogowanie na zastępstwo (wybór osoby zastępowanej) odbywa się poprzez czynność "Zmiana kontekstu operatora". W przypadku przypisania operatorowi wielu uprawnień, funkcja ta umożliwia również zmianę uprawnienia z jakim pracuje operator.
- Zmieniono sposób resetowania hasła (obsługę funkcji "Nie pamiętasz hasła?" na stronie logowania):
- Wprowadzono możliwość resetowania hasła zarówno przez operatorów jak i użytkowników pulpitów.
- Uruchomienie procedury odzyskiwania hasła powoduje wysłanie na adres e-mail operatora linku umożliwiającego wprowadzenie nowego hasła dostępu (we wcześniejszej wersji było ustawiane i wysyłane poprzez e-mail hasło jednorazowe).
Produkcja
- Zmodyfikowany został algorytm harmonogramowania operacji, co pozwala planować także dłuższe operacje, np. kilkudniowe.
- W algorytmie harmonogramowania operacji uwzględnione zostały dni świąteczne oraz zdefiniowane dla nich godziny pracy.
- W algorytmie harmonogramowania operacji uwzględniony został czas międzyoperacyjny.
Business Intelligence
- Zmodyfikowano czynność Generuj infrastrukturę utrwalania dla modelu danych poprzez dodanie parametru, umożliwiającego wybór tabeli, do której dane będą utrwalanie. Zmiana umożliwia wykorzystywanie istniejących tabel, w sytuacji usunięcia definicji zestawu danych i definicji utrwalania, niedoprowadzająca do utraty uprzednio zapisanych danych.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 21, październik 2021 10:05
W dniu 20.10.2021 opublikowana została nowa wersja 2110.1.2 enova365. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Jest to duża wersja rozwojowa, w której udostępnione zostały nowości funkcjonalne w modułach Business Intelligence, Handel, Produkcja, Kadry i Płace, Księgowość, DMS, Praca Zdalna oraz zmiany ogólnosystemowe.
Handel
- Dodano obsługę terminali płatniczych działających w serwisach Elavon i eService.
- Zmodyfikowano definicję EDI do importu JPK_FA. W celu optymalizacji w przypadku, gdy w importowanym pliku wystąpi dokument z kontrahentem bez NIP, kontrahent nie jest dodawany do bazy, do dokumentu podstawia się incydentalny z uzupełnionymi na dokumencie danymi.
- Umożliwiono tworzenie definicji EDI/Integratora na podstawie wzorcowego pliku XML lub XSD.
- Umożliwiono kopiowanie węzłów definicji EDI/Integratora.
- W definicji dokumentu wprowadzono osobne pola dla nazw cech dokumentu i pozycji wymaganych podczas zatwierdzania.
- Zwiększono długość pola z opisem kodu CN.
- Udostępniono obsługę towarów wariantowych.
Kadry i Płace
- Na liście Kadry i płace/Deklaracje PFRON dodano Deklarację DEK-R. Jest to deklaracja roczna wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - rozliczenie wpłat.
- Na formularzu "Nagrody", "Kary", "Świadczenia socjalnego" w sekcji "Rozliczenie" dodano pole "Okres". Jeżeli element rozliczający np. "Nagrody" zostanie zdefiniowany jako element okresowy, to będzie wypłacany przez podany okres na formularzu nagrody.
- W konfiguracji Narzędzia/Opcje/Kadry i płace/Kalendarze/Definicje stref dodano nową strefę czasu pracy o nazwie "Wyjście służbowe". Strefa ta zwiększa czas pracy i daje możliwość odnotowania faktycznych godzin wyjścia służbowego.
Księgowość
- W schemacie księgowym dla sprzedaży zbiorczej wprowadzono następujące zmiany:
- dla przedmiotu księgowania: Pozycje handlowe sprzedaży zbiorczej dodano możliwość wyboru w trybie uproszczonym warunku na typ towaru, magazyn oraz cechę dokumentu handlowego,
- usunięto przedmiot księgowania Informacje o pozycjach dokumentu handlowego, który nie miał zastosowania dla tego typu schematu księgowego.
- W schemacie księgowym dla sprzedaży zbiorczej zmieniono sposób wyliczania Kwoty płatności księguj zbiorczo, dostępnej dla przedmiotu księgowania Ewidencja. Dotychczas kwota ta była wyliczana jako suma należności i zobowiązań. Aktualnie jest wyliczana jako należności minus zobowiązania. Dzięki zmianie Kwota płatności księguj zbiorczo, w przypadku korekt sprzedaży na minus zwraca wartość sprzedaży (należności) pomniejszoną o korekty (zobowiązania). Do zmiany dostosowano również wyświetlanie informacji o płatnościach na zakładce Ogólne dokumentu Sprzedaży zbiorczej.
- W konfiguracji programu na liście Księgowość/Schematy księgowe umożliwiono dodawanie schematów księgowych według filtra Typ ewidencji. Dotychczas schematy księgowe dla danego typu dokumentu były dodawane za pomocą rozwijanej listy. Aktualnie odpowiedni typ jest inicjowany na podstawie filtra Typ ewidencji. W przypadku braku filtrowania listy według wspomnianego filtra, dodawanie schematów działa jak przed zmianami.
- Udostępniono końcowym użytkownikom Pulpitu Klienta Biura Rachunkowego możliwość oznaczania dokumentów ewidencji oraz faktur sprzedaży jako rozliczone, oraz możliwość usuwania tych rozliczeń.
Produkcja
- Przygotowano nowy dedykowany komponent do rejestracji zdarzeń produkcyjnych. Konsola produkcyjna jako narzędzie dla pracowników produkcji zawiera komplet danych w jednym miejscu, a są to m.in. informacje o kodzie i nazwie operacji, numerze zlecenia, czy ilości do wykonania. Operator Konsoli produkcyjnej ma m.in. możliwość zarejestrowania czasu rozpoczęcia operacji, podglądu załączników, podglądu przypisanych do operacji surowców i produktów, a także wystawienia dla operacji dokumentów rozchodu surowców RWP i przyjęcia produktów PWP.
- Wprowadzono możliwość zgłaszania Awarii powiązanej z zasobem produkcyjnym, oraz możliwość konwersji zarejestrowanej Awarii na Zlecenie Serwisowe (wymagany moduł Serwis). Zgłaszanie awarii możliwe jest także z poziomu Konsoli Produkcyjnej.
Praca Zdalna
- Dodano możliwość wiązania relacjami Zadań. W formularzu Zadania dostępna jest sekcja Zadania powiązane. Z jej poziomu możesz połączyć z Zadaniem inne Zadanie jedną z 3 relacji:
- Zadanie powiązane
- Zadanie poprzedzające
- Zadanie następujące
- Dodano funkcjonalność wprowadzania komentarzy do Zadania. Od tej pory w sekcji Komentarze możesz wpisać swoje uwagi odnośnie do zadania. Dzięki funkcji odpowiedzi na dodany komentarz możesz prowadzić dyskusję z drugą osobą pracującą w systemie.
- Dodano funkcjonalność pozwalającą wysyłać powiadomienia do użytkowników programu.
- Dodano funkcjonalność obserwowania Aktywności Pracy zdalnej. Dzięki niej otrzymasz powiadomienie w wypadku wprowadzenia zmian na obserwowanej aktywności.
Business Intelligence
- Wprowadzona została poprawka w mechanizmie wyliczania się wskaźników BI, która rozwiązuje problem kasowania wartości wprowadzonej w polu danego formularza, po zwróceniu przez wskaźnik obliczonej wartości.
- Dodane zostały nowe modele danych w obszarze gospodarki magazynowej oraz zamówień zakupu i sprzedaży. Umożliwiają m.in. analizę bilansu stanu towarów, braków towarowych, wiekowania towarów w przedziałach czasu, planowania zakupów oraz średnich cen zakupów względem dostawców.
- Wprowadzono zmiany usprawniające działanie kolumnowych wykresów grupowanych.
DMS
- W konfiguracji Narzędzia/Opcje/Systemowe dodano nową zakładkę Przechowywanie plików, która łączy i porządkuje elementy związane z zarządzaniem załącznikami. W sekcji Ogólne można określić podstawowe parametry załączników: maksymalny rozmiar, zakazane lub dozwolone rozszerzenia.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 17, wrzesień 2021 09:04
W dniu 17.09.2021 opublikowana została nowa wersja 2106.3.6 enova365 . Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Wersja zawiera zmiany w modułach Handel oraz Księgowość zgodnie z ostatnimi zmianami w przepisach prawa.
Księgowość
- Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi ustawą z dnia 20 maja 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 1163) udostępniono możliwość przygotowania deklaracji VIU-DO(1), która dedykowana jest do rozliczenia w procedurze OSS. Rozwiązanie pozwoli Państwu na wygenerowanie deklaracji na podstawie dokumentów wystawionych w procedurze OSS, wysłanie eDeklaracji w wersji roboczej i ostatecznej, a także sporządzenie wydruku deklaracji. Pierwszą deklarację VIU-DO(1) należy złożyć rozliczając się za III kwartał 2021 r. do 31 października 2021 r.
- Udostępniono możliwość ewidencjonowania oraz księgowania dokumentów zakupu na zagranicznej stawce podatku VAT. Funkcjonalność pozwala na rejestrowanie dokumentów o Typie: Zakup z elementami VAT na zagranicznej stawce VAT wprowadzonej w konfiguracji (Narzędzia/Opcje/Ewidencja VAT/Definicje stawek VAT) i w walucie kraju stawki. Wartości w walucie obcej na elementach VAT przeliczane są na PLN w polach: WartoscKsi.Netto, WartoscKsi.VAT, WartoscKsi.Brutto. Dokumenty zakupu na zagranicznej stawce podatku VAT nie tworzą zagranicznego rejestru VAT. Dodatkowo zabezpieczono system, aby takie dokumenty nie były brane pod uwagę w krajowych rozliczeniach VAT (Rejestr VAT oraz deklaracje).
Handel
- Umożliwiono wystawianie faktur zakupu z unijnymi stawkami VAT. W tym celu dodano w definicji dokumentu opcję "inicjalizatora stawki" Zakupu dla kraju. Uwaga. Dokumenty zakupu z zagranicznymi stawkami VAT nie trafiają do rejestru VAT i muszą w związku z tym mieć przypisaną odpowiednią ewidencję, która to zapewnia.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 19, sierpień 2021 21:10
W dniu 19.08.2021 opublikowana została nowa wersja 2106.1.3 enova365 . Wersja wymaga konwersji bazy danych.
W wersji udostępniono deklarację IOSS VAT e-commerce oraz inne mechanizmy zgodnie z uchwalonymi przepisami.
Księgowość
- Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi ustawą z dnia 20 maja 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 1163) udostępniono możliwość przygotowania deklaracji VII-DO(1), która dedykowana jest do rozliczenia w procedurze IOSS. Rozwiązanie pozwoli Państwu na wygenerowanie deklaracji na podstawie dokumentów wystawionych w procedurze IOSS, wysłanie eDeklaracji w wersji roboczej i ostatecznej, a także sporządzenie wydruku deklaracji. Pierwszą deklarację VII-DO(1) należy złożyć rozliczając się za lipiec 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r.
- Zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo bankowe dokonano zmian w obrębie generowania korekt z tytułu złych długów VAT. Zgodnie z przepisami od 1 października 2021 r. korekty z tytułu złych długów są generowane, jeżeli od daty wystawienia faktury dokumentującej wierzytelność nie upłynęły 3 lata licząc od końca roku, w którym została wystawiona. Do 30 września 2021 r. dokumenty mogą być korygowane wg dotychczasowych przepisów, tj. w ciągu 2 lat.
Kadry i Płace
- Zaktualizowano "Współczynnik waloryzacji podstawy zasiłków (procent)" dla celów obliczenia świadczenia rehabilitacyjnego, który od 1.07.2021 przyjmie wartość 109,9%. Podstawa prawna: Obwieszczenie Prezesa ZUS Mon. Pol. z 2021 r. poz. 870.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 27, lipiec 2021 07:55
W dniu 26.07.2021 opublikowana została nowa wersja 2106.0.0 enova365. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Jest to duża wersja rozwojowa, w której udostępnione zostały nowości funkcjonalne w modułach Business Intelligence, CRM, Handel, Księgowość, Worfklow/DMS, Praca Zdalna oraz zmiany ogólnosystemowe.
Księgowość
- W istniejącej funkcjonalności obliczania w jednej bazie (firmie) zaliczki podatku dochodowego PIT (wg skali oraz liniowo) z wykorzystaniem danych z innych działalności gospodarczych obsługiwanych w innych bazach powiększono liczbę możliwych do podpięcia baz z 3 do 5. Po zmianie można w jednej bazie, dla każdego z właścicieli/współwłaścicieli policzyć zaliczkę PIT łącznie dla 8 działalności gospodarczych. Do zmiany dostosowano formularze zaliczek podatku (wg skali oraz liniowo) w sekcjach K i H na których prezentowane są dane liczbowe indywidualnie dla każdej działalności gospodarczej. Zwiększona liczba działalności uwzględnianych do wyliczeń obsłużona została także na wydrukach formularzy zaliczek oraz w mechanizmie generowania XML zaczytywanych w aktywnych formularzach deklaracji PIT 36 oraz 36L.
- Zmieniono standardowe ustawienie listy dekretów poprzez wyciągniecie podlisty Zapisy, prezentującej zapisy księgowe dla danego dekretu w formie rozwijanego drzewa za pomocą znaku "+", znajdującego się na liście dekretów.
- Na liście Księgowość/Definicje zestawień księgowych dodano wydruk "Analiza wykorzystania kont na zestawieniu". Wydruk umożliwia weryfikację, czy wszystkie bilansowe konta z Planu kont zostały użytej w zestawieniu Bilans oraz czy wszystkie wynikowe konta zostały użyte w zestawieniu Rachunek wyników.
Handel
- Dodatek e-sklepy Konektor wzbogacono o integrację enova365 z platformą Allegro. Pozwala ona na wystawianie aukcji i pobieranie zamówień.
Produkcja
- Wprowadzono zmiany w zakresie zliczania zapotrzebowania na surowce. Aktualnie nie są wymagane żadne dodatkowe dokumenty, zapotrzebowaniem jest nierozliczony surowiec z aktywnego zlecenia produkcyjnego
- Włączono możliwość dodawania załączników do produkcyjnych Zasobów rzeczywistych.
CRM
- Opublikowano nową wersję dodatku CRM Outlook, która dedykowana jest do pracy z wersją 2106.0.0 i kolejnymi. Nowa wersja dodatku nie jest kompatybilna ze starszymi wersjami programu.
Business Intelligence
- W obszarze analitycznym Handel został dodany szereg modeli danych dotyczących nowego modułu produkcji. Domeny zawierają informacje dotyczące podstawowych parametrów produkcji takich jak: efektywność, koszty produkcji, realizacja zleceń produkcyjnych.
Workflow/DMS
- Dokonano optymalizacji działania silnika przetwarzania zadań w procesie Workflow (mechanizm TaskCalculator), zwiększając jego elastyczność oraz poprawiając jego wydajność.
Praca Zdalna
- W wersji okienkowej rozbudowano funkcję przepinania zadań. Dzięki funkcjonalności Drag&Drop (przeciągnij i upuść) możemy przepinać Zadania Pracy Zdalnej pomiędzy Grupami Zadań oraz Grupy Zadań pomiędzy Pakietami Prac. Ułatwi to użytkownikowi tworzenie struktury organizacji pracy.
- Rozbudowano funkcjonalność Pracy Zdalnej o przyciski ustalające kolejność wyświetlania. W obszarze Pracy Zdalnej, możliwe jest przestawianie kolejności zadań przy pomocy przycisków strzałek.
- Na liście Moje aktywności dodano możliwość ustawiania kolejności zadań. Od tej pory użytkownik może zadecydować o kolejności wyświetlania Pakietów prac, Zadań w ramach Grupy zadań oraz Grup zadań w obrębie Pakietu, prac przeciągając je i upuszczając w wybranym miejscu.
- Dodano możliwość utworzenia aktywności Pracy Zdalnej na podstawie wiadomości e-mail. W obszarach poczty CRM, na zaznaczonej wiadomości e-mail, w menu czynności, dodano funkcjonalność 'Utwórz aktywność PZ', która otworzy okno z wyborem aktywności pracy zdalnej.
Systemowe
- Zostały wycofane obiekty biznesowe związane z Analizami Wielowymiarowymi oraz Zdjęciami danych. Dostęp do danych związanych z wycofywanymi obiektami będzie tylko i wyłącznie w kopiach bazy danych w wersjach systemu wcześniejszych niż 2106.0.0. Szczegółowy wykaz usuniętych obiektów biznesowych i tabel został przedstawiony w komunikacie technicznym w Pulpicie Partnera.
- Położenie paneli dodatkowych - Pasek nawigacji, Foldery, Asystent, Organizuj widok i inne - mogą być opcjonalnie zapamiętane przez system (wcześnie były przywracane do wartości domyślnych przy starcie aplikacji). Ustawienia można teraz zapisać do lokalnego pliku konfiguracyjnego Ustawienia enova.xml. Służy do tego czynność dostępna w menu Widok/Zapisz ustawienia Paneli.
- Podniesiono wersję bibliotek DevExpress do wersji 20.2. Jednocześnie zmieniono sposób paczkowania nuget-ów - system obecnie korzysta z pakietów dostarczanych przez DevExpress, zamiast używanych wcześniej pakietów .bySoneta.
- Dla operatora pracującego w bazie danych oznaczonej jako tryb serwisowy została dodana informacja w prawym dolnym pasku. Na nagłówkach wydruków pojawia się informacja o trybie serwisowym bazy danych. Dodatkowo na wydrukach REPX został dodany znak wodny. Zmiany na wydrukach dotyczą wersji standard i multi.
- Został dodany parametr umożliwiający wskazanie własnego, domyślnego folderu zapisu wydruków dla wydruków REPX. Parametr dostępny jest z poziomu Narzędzia/Opcje/Raportowanie/XtraReports/Konfiguracja.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 22, lipiec 2021 13:29
W dniu 22.07.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.3.8 enova365 zawierająca zmiany w obrębie pliku JPK_V7 zgodnie z nowymi przepisami. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
- W związku z wejściem w życie od 1 lipca 2021 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r. poz. 1179) zaktualizowano opisy grup towarowych VAT (kodów GTU) w konfiguracji Narzędzia/Opcje/Ewidencja VAT/Procedury VAT zgodnie z aktualnym brzmieniem przepisów.
- Wprowadzono dodatkową weryfikację podczas naliczania JPK_V7M i JPK_V7K, czy w pliku występują zniesione od 1 lipca oznaczenia procedurami MPP oraz SW.
- Na formularzu procedury VAT w konfiguracji Ewidencja VAT/Procedury VAT dodano pole Blokada. Algorytm zablokowanej procedury nie wylicza się dla dokumentów handlowych i dokumentów ewidencji oraz nie podpowiada w czynnościach dotyczących procedur VAT. W związku z wycofaniem od 1 lipca 2021 obowiązku oznaczania w JPK_V7 procedurami MPP i SW zostały one domyślnie zablokowane.
- Dla elementu VAT umożliwiono wprowadzenie metody powstania obowiązku VAT wg dowolnej daty bez wskazywanie daty. Dotychczas nie było takiej możliwości, zawsze wymagane było podanie daty. Dzięki zmianie będzie można jeszcze bardziej elastycznie kierować elementy VAT do rozliczenia w odpowiednich okresach, np. w szczególnych przypadkach rozliczania VAT w procedurze marży, w których elementy VAT związane z zakupem mają być wykazywane w JPK_V7 w okresach w których nastąpiła sprzedaż, w wartości zakupu proporcjonalnej do sprzedaży.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 30, czerwiec 2021 06:35
W dniu 28.06.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.2.7 enova365 zawierająca funkcjonalności związane ze zmianą ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw tj. Pakiet VAT e-commerce, wchodzący w życie od 1 lipca 2021 roku. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Najważniejsze zmiany w wersji 2104.2.7
- Obsługa procedury OSS. To elektroniczny system (Punkt Kompleksowej Obsługi), który umożliwia rozliczenie VAT należnego w jednym kraju identyfikacji, z określonych transakcji B2C, które podlegają opodatkowaniu w różnych krajach UE.
- Obsługa procedury IOSS. To elektroniczny system, który umożliwia rozliczenie VAT należnego w jednym kraju identyfikacji (jednym okienku), z tytułu SOTI (sprzedaży na odległość towarów importowanych) o niskiej wartości (do 150 €).
- Przygotowanie deklaracji oraz wysyłki e-deklaracji dedykowanych dla OSS oraz IOSS. Funkcjonalność będzie dostępna po opublikowaniu formularzy oraz schematów xsd e-deklaracji.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.
Nowa wersja enova365
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 17, maj 2021 17:44
W dniu 17.05.2021 opublikowana została nowa wersja 2104.1.3 enova365 zawierająca kolejną transzę zmian w przepisach, obowiązujących w 2021 roku. Wersja wymaga konwersji bazy danych.
Księgowość
- Zaktualizowano eDeklarację CIT-8(30) do wersji schematu 2-0E.
- Zaktualizowano formularz, wydruk i schemat eDeklaracji dla deklaracji CIT-ST do wersji 8. Zmiany zostały zrealizowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 10 marca 2021 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie rozliczeń dochodów z tytułu udziału jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. 2021 poz. 454).
Kadry i Płace
- Zaktualizowano deklaracje zgłoszeniowe ZUS ZUA oraz ZUS ZZA do nowych wzorów obowiązujących od 16 maja 2021 roku. Na deklaracjach ZUS ZUA oraz ZUS ZZA będzie wykazywany kod wykonywanego zawodu pobierany z kartoteki pracownika z zakładki Etat/Ogólne, a w przypadku zleceniobiorców z formularza Umowy z zakładki Ogólne z pola "Kod wykonywanego zawodu".
- Na formularzu umowy cywilnoprawnej na zakładce Ogólne dodano pole "Kod wykonywanego zawodu", które może być aktualizowane. Kody zawodów uzupełnione w polu "Kod wykonywanego zawodu" będą wykazywane na deklaracjach zgłoszeniowych ZUS ZUA oraz ZUS ZZA.
- Z poziomu listy Kadry i płace/Kadry/Pracownicy w menu Czynności dodano możliwość zaczytania kodów wykonywanych zawodów GUS. W celu zaczytania kodów wykonywania zawodów należy wybrać Czynności/Import kodów zawodów GUS. Kody zostaną zapisane w Narzędzia/Opcje/Kadry i płace/Kadry/Kody wykonywanych zawodów (GUS) oraz w logach pojawią się informacje o zaczytanych kodach, bądź pominiętych ze względu na istniejące już w bazie.
Handel
- Umożliwiono generowanie pliku XML CUK-1 zgodnego z nową schemą CUK-1(2) obowiązującą dla transakcji wykonanych od 01 maja 2021 roku. Obecnie dostępne są dwie definicje, jedna dla transakcji do 30 kwietnia 2021 roku, druga dla transakcji od 01 maja 2021 roku.
- Dodano nowy wydruk Sprawozdanie OC, dostępny z listy faktur. Odpowiada on nowemu schematowi deklaracji CUK-1(2). Obecnie dostępne są dwie wersje wydruku, jedna dla transakcji do 30 kwietnia 2021 roku, druga dla transakcji od 01 maja 2021 roku.
Nowe instalatory oraz opis zmian można pobrać tutaj.